- Projekt posilňovanie komunitných vzťahov
- Inteligentný dom
- Projekt Vráťme šport do škôl - Korčuľovanie ma baví
- Projekt Všetci sme rovnakí
- Projekt Erasmus+
- Lezecká stena
- Zelená oáza
- Kruhový tréning
- (Ne)známi Kysučania
- ,,Škola bez tabaku, alkoholu a drog“
- Vráťme šport do škôl 2016
- Oddych pri cyklotrase
- Spoznaj rieku Kysucu
- Vráťme šport do škôl 2015
- Škola bez tabaku, alkoholu a drog
- DIGIŠKOLA
- Cesta za poznaním objektívnej slovenskej histórie
- Krasňanské studničky - voda pre život
- Vráťme šport do škôl 2014
- Poznávaním histórie rozvíjame vlastenectvo a národné povedomie
- Vráťme šport do škôl 2013
- Zvyšovanie kvality vzdelávania ZŠ a SŠ s využitím elektronického testovania
- ROZVOJ STREDNÉHO ODBORNÉHO VZDELÁVANIA
- Grafické systémy v odbornom vzdelávaní a príprave na rok 2013
- Enviroprojekt 2013
- Záložka do knihy
- PROJEKT SMAPUDE_LIFE
- Chráňme vtáčie populácie Kysúc
- 1.ČSR v Žilinskom samosprávnom kraji
- Končím školu a čo ďalej?
- GstarCAD
,,Škola bez tabaku, alkoholu a drog“
1. Identifikácia žiadateľa
Škola/ školské zariadenie:
Stredná odborná škola drevárska a stavebná
Adresa:
Krásno nad Kysucou 1642
Mesto:
Krásno nad Kysucou
E-mailová adresa:
buchtova@sosdskrasno.sk
Telefón:
0414385337
IČO:
00891835
DIČ:
2020551753
Bankové spojenie:
Štátna pokladnica
Číslo účtu:
SK87 8180 0000 0070 0048 6284
Štatutárny zástupca:
PaedDr. Ján Palko
Autor projektu:
Mgr. Dagmar Mečárová
Názov projektu:
Buď tvorivý a nedroguj
Oblasť podpory:
Oblasť prevencie drogových závislostí
Cieľová skupina:
Žiaci SŠ, žiaci ZŠ, pedagógovia
Požadovaná výška grantu:
250,00 €
Celkový rozpočet:
€ 310,00 €
2. Charakteristika súčasného stavu
Opíšte súčasný stav problematiky, ktorú chcete realizáciou projektu zmeniť (maximálne 10 riadkov).
Žiaci základných a stredných škôl nevypĺňajú svoj voľný čas vhodnými aktivitami. Niektorí trávia veľa voľného času pri počítači a internete, iní využívajú voľný čas s priateľmi na diskotékach či zábavách. Obe skupiny si takto neuvedomele vytvárajú istú formu závislosti. Jedni na počítači a tí druhí na alkohole, cigaretách a v tom horšom prípade aj na drogách. Naša škola vytvára cez centrum voľného času priestor na aktívne využívanie voľného času. Týmto projektom by sme chceli rozšíriť našu ponuku nielen pre študentov našej školy, ale aj pre žiakov základných škôl v regióne.
3. Ciele projektu
Vymenujte hlavný cieľ a špecifické ciele projektu.
Hlavný cieľ projektu:
Naučiť žiakov správne aktívne využívať svoj voľný čas ako prevenciu protidrogovej závislosti.
Špecifické ciele projektu:
- Poskytnúť žiakom viaceré možnosti využívania voľného času formou tvorivých dielní
- Zlepšiť u žiakov zručnosti pri tvorbe vlastných výrobkov
- Naučiť žiakov zvládať životné situácie bez návykových látok prostredníctvom aktívnej činnosti
- Prostredníctvom rovesníckeho vzdelávania zviditeľniť našu školu medzi žiakmi ZŠ
- Rozvíjať sociálne a profesijné kompetencie mladých ľudí.
4. Didaktické aspekty projektu
Vymenujte výchovno-vzdelávacie metódy, organizačné formy vyučovania a materiálno-technické zabezpečenie realizácie projektu (maximálne 10 slov ku každej oblasti).
Výchovno-vzdelávacie metódy:
Rovesnícke vzdelávanie – praktické vyučovanie, výklad, názorné ukážky
Organizačné formy vyučovania:
Skupinová forma práce, individuálna forma práce
Učebné pomôcky a didaktická technika:
Materiál na zhotovenie výrobkov, názorné ukážky výrobkov, technologické postupy
5. Očakávaný dopad projektu
Do akej miery bude mať projekt dopad na cieľovú skupinu? Aký bude dopad projektu z dlhodobého hľadiska?(maximálne 10 riadkov).
Zachytiť u žiakov posun v názoroch v oblasti drogovej problematiky. Naučiť ich aktívne využívať voľný čas.
Zvýšiť ich zručnosti pri vytváraní nových výrobkov. Prostredníctvom rovesníckeho vzdelávania posilniť ich sociálne kompetencie a komunikačné zručnosti. Naučiť žiakov vyrábať dekoračné a ozdobné predmety. Vzbudiť u žiakov profesionálny záujem v odbore stolár, čalúnnik.
6. Charakteristika projektu
Opíšte priebeh a spôsob realizácie projektu (maximálne 20 riadkov).
- Žiaci našej školy si pripravia názorné ukážky a postup výroby pre jednotlivé tvorivé dielne_
- spracovanie dreveného výrobku
- maľovanie na skle
- dekupáž / servítková technika/
- výroba koženého šperku
- výroba z pedigu / upravený odpadový papier/
- Oslovenie základných škôl, aby sa so žiakmi zúčastnili tvorivých dielní na našej škole
- Príprava jednotlivých dielní na tvorivé činnosti
- Organizácia a realizácia tvorivých dielní formou rovesníckeho vzdelávania
- Vyhodnotenie a ocenenie najlepších výrobkov po každej tvorivej dielni
7. Harmonogram realizácie projektu
Vyplňte prehľad harmonogramu realizácie aktivít projektu.
P. č.
Názov aktivity
Stručná charakteristika aktivity
Termín aktivity
Cieľová skupina
1
Príprava názorných ukážok
Žiaci pripravia technológiu výroby pre jednotlivé tvorivé dielne
Apríl 2016
Žiaci SŠ
2.
Pozvánka na tvorivé dielne
Oslovenie ZŠ, aby sa zúčastnili tvorivých dielní
Apríl 2016
Žiaci SŠ
3
Príprava dielní
Vybavenie dielní učebnými a materiálnymi pomôckami
Apríl 2013
Žiaci SŠ, pedagógovia
4
Tvorivé dielne
Organizácia a realizácia tvorivých dielní
Máj-jún 2016
Žiaci SŠ, žiaci ZŠ, pedagógovia
5
Ocenenia výrobkov
Odmeny najlepším výrobkom po každej tvorivej dielni
Máj-jún 2016
Žiaci SŠ, žiaci ZŠ, pedagógovia
8. Hodnotenie projektu
Opíšte ako bude realizované priebežné hodnotenie projektu počas jeho realizácie (maximálne 10 riadkov).
- Počet zúčastnených žiakov stredných škôl
- Počet zúčastnených žiakov základných škôl
- Počet zúčastnených pedagógov
- Zhotovenie výrobkov
9. Zabezpečenie viditeľnosti projektu
Vymenujte spôsoby medializácie projektu a Žilinského samosprávneho kraja ako poskytovateľa grantu (maximálne 10 riadkov).
- Médiá
- Fotodokumentácia
- Web školy